Design a ovládání

Design a ovládání

POHODA vyniká přehledným a maximálně praktickým řešením oken jednotlivých agend. Uživatelská přívětivost a nekomplikovaný design je jedním ze základních pilířů programu, stejně jako rozsáhlý systém kontextové nápovědy a interaktivní průvodce programem. POHODA svému uživateli usnadňuje každodenní práci, aby se mohl soustředit na to, co je pro něho skutečně důležité.
V každé agendě (Fakturace, Adresář atd.) je současně k dispozici seznam všech záznamů v tabulce a detail aktuálního záznamu ve formuláři. Okno agendy obsahuje celou řadu aktivních ovládacích prvků umožňujících procházení, výběr a třídění záznamů a mnoho dalších funkcí. Dynamické záložky™ pomocí několika kliknutí myší okamžitě vyberou záznamy odpovídající zvolené kombinaci zadaných podmínek. Dynamické formuláře™ mění svůj vzhled tak, aby měl uživatel  k dispozici přesně ta pole, která potřebuje. Panel Pohoda™ zobrazuje ikony otevřených agend, umožňuje mezi nimi rychle přepínat a zobrazuje stavy vkládání dat z jedné agendy do druhé.

Pokud jsou všechny agendy zavřené, zobrazuje Informační plocha™ aktuální údaje o právě otevřeném účetnictví a nejbližší termíny daňového kalendáře. Uživatel tak má neustále na očích stav finančních prostředků, pohledávek a závazků a další informace.

 Design a ovládání

Možnosti nastavení ovládání

Ovládání programu, tzn. horké klávesy, tlačítka a povely nástrojových lišt, je plně uživatelsky definovatelné ve stylu MS Office. Stisknutí pravého tlačítka myši nad různými částmi okna vyvolá různé kontextové nabídky s potřebnými funkcemi.

Optimalizace pořizování dat

Rychlost pořizování dat v ekonomickém a informačním systému POHODA lze optimalizovat na minimální počet úhozů do klávesnice. Stačí nastavit program tak, aby se většina polí formulářů účetních agend při založení dokladu automaticky vyplnila nejčastěji používanými hodnotami. K tomu slouží agendy Globální nastavení pro základní konfiguraci a Uživatelské nastavení, ve kterém si může každý uživatel upravit volby podle svých potřeb.

Pro další urychlení zápisu si lze vytvořit vzory nejčastěji používaných typových dokladů, tzv. šablony. Zvolením šablony se nový doklad včetně položek předvyplní, stačí jen doplnit nebo upravit pár údajů a doklad je hotov.